Lokal ekspertise – global styrke

mar 8, 2023

For å markere den internasjonale kvinnedagen 8. mars, fremhever vi noen få av våre kvinnelige ansatte – fra forskjellige land. De forteller oss mer om deres forskjellige bakgrunner, roller og prestasjoner, og hva de synes er mest givende ved å jobbe hos Tunstall.

3_Marianne_bl_w.jpg

Marianne Rydgren, Product Manager – Tunstall Sverige

Jeg har hatt en veldig variert karriere, og har jobbet med undervisning og journalistikk før jeg startet i Tunstall hvor jeg arbeider med utvikling av plattform og applikasjoner. Jeg har et bredt spekter av interesser, så det er viktig for meg at jeg kan jobbe i en samarbeidsrolle der jeg kan bruke og utvikle ulike talenter og fortsette å vokse og lære om teknologi og mennesker.

Det er en ekte atmosfære av gjensidig respekt her på kontoret. Alle blir lyttet til, og meninger og ideer anerkjennes likt. Jeg føler meg veldig komfortabel med kollegene mine og betrakter mange av dem som mine venner.

Jeg har oppnådd mange av mine profesjonelle ambisjoner, og Tunstall har fått meg til å føle meg verdsatt for mitt bidrag og gitt meg muligheter til å utvikle og endre min rolle i organisasjonen. Enda viktigere er det at det også har gitt meg fleksibilitet til å balansere karriere med å oppdra mine barn. Når jeg ser at produktene og løsningene våre blir brukt og verdsatt av sluttbrukerne våre, vet jeg at alt dette, sammen med varmen som finnes mellom omsorgspersoner og eldre mennesker, gir dem en ekte livskvalitet, og det er da jeg finner den virkelige meningen med arbeidet mitt.


1_Emma_bl_w.jpg

Emma Keaney, Software Development Manager – Tunstall UK

Hele min karriere har jeg jobbet innenfor Software-utvikling, men familien min er full av leger og klinikere. Selv om jeg ikke valgte å gå den veien, var det viktig for meg å finne en rolle som var knyttet til omsorg og helse i et selskap som bidrar til samfunnet på en eller annen måte – og det gjør Tunstall. Menneskene jeg jobber med er motivert av de samme verdiene. Vi har et felles formål og kommer på jobb av samme grunner. Menneskene jeg jobber med er utrolig dyktige, og det er fantastisk å jobbe med dem. På Tunstall har vi veldig omsorgsfulle team der alle passer på hverandre. Vi er motivert av fortreffelighet og kvalitet i det vi gjør, men bidrar også til å bygge en kultur som er inkluderende og morsom.


2_Melanie_bl_w.jpg

Melanie Bruland, Junior HR/Marketing – Tunstall Tyskland

Jeg studerte kommunikasjon før jeg startet min karriere hos Tunstall innen markedsføring. Jeg har siden flyttet til HR-avdelingen, men med fokus på markedsføring, så det føles som om jeg har vært i stand til å samle all min erfaring og interesse i én enkelt rolle. HR-teamet mitt og jeg jobber for å tiltrekke og beholde de rette talentene i selskapet. For meg betyr det å finne den personen som passer jobben, uavhengig av kjønn. Vi trenger de beste ferdighetene, men vi trenger også å finne folk som er en god personlighet og passer sammen med resten av teamet.

Vi bruker alle mye av tiden vår på jobb, så kollegene mine er som familie for meg. Men vi er i stand til å jobbe fleksible tider og å jobbe hjemmefra. Det betyr at jeg kan styre livet mitt med min virkelige familie, og sørge for at hunden min Wilson ikke bruker for mye tid alene. Jeg er mest motivert på grunn av budskapet bak alt vi gjør, som i siste ende handler om å redde liv.


5_Tiffany_bl_w.jpg

Tiffany Terei, Customer Service Consultant – Tunstall Australien

Jeg elsker å jobbe for Tunstall fordi vi tilbyr folk friheten til å bo hvor enn de ønsker. Vår kundeservice fronter hvem vi er, og hva vi står for. Vi samarbeider på tvers av alle avdelinger, og med våre kunder, for å sikre at våre felles mål nås. Jeg elsker å løse teknologiske utfordringer, men i siste ende handler det om å sørge for at hver interaksjon kundene våre har med oss er positiv, og at de føler seg fornøyde. Som fagperson prøver jeg også å verdsette og prioritere meg selv når jeg trenger det – vi må passe på oss selv slik at vi kan ta vare på andre.

Alle på Tunstall tar vare på hverandre, og den praksisen har innvirkning på deres trivsel og deres arbeid. Når vi støtter hverandre, fremmer vi en positiv endring. Når vi viser at vi bryr oss, ved aktivt å lytte til bekymringene til våre kolleger, kan vi virkelig påvirke hverandres liv til det bedre. Noe som igjen betyr å ha en mer fornøyd medarbeider som føler seg verdsatt og som deretter øker produktiviteten og kvaliteten av arbeidet.


4_Azucena_bl_w.jpg

Azucena González, Mobile Unit Technician – Tunstall Spain

Jeg har over 30 års erfaring med å arbeide med sikkerhet og kommunikasjon innenfor omsorgssektoren – i forskjellige roller. Min nåværende tekniske rolle er ganske mannsdominert, men jeg er heldig som jobber i et selskap hvor det er høy grad av likestilling. Jeg er på lik linje med mine kollegaer, og er stolt over at Tunstall har den beste teknologien på markedet. Vi gir eldre og syke mennesker, samt deres pårørende, trygghet i deres eget hjem så lenge som mulig. Det beste med jobben er å ha direkte og daglig kontakt med brukere. Jeg lærer så mye av deres historier, erfaringer og forslag. Det er fantastisk å se hvordan vi kan holde dem knyttet til deres familier, hjem, lokalsamfunn og vaner.

Jeg har min egen erfaring som mor og omsorgsperson da datteren min har autisme. Det har vært, og fortsetter å være, en konstant kamp. Men med støtte fra mannen min, sammen med mot og utholdenhet, har hun nådd utenkelige mål; hun sykler, svømmer, elsker fotografering, tegner, begynner å skrive, og viktigst av alt, hun viser kjærlighet, gir meg kyss og klem… og hun er glad. Så jeg er utrolig stolt av henne.


Ta ansvar og forme fremtiden

Hvert selskap er et kollektiv av mennesker. Alle historiene ovenfor er inspirasjon for oss alle, mens vi jobber mot en mer rettferdig, respektfull og levende verden. Det gjør meg til dels vondt å erkjenne at det fortsatt kan være noen blant oss som føler at det kan være barrierer for deres egen profesjonelle og personlige utvikling. Vi må dog anerkjenne at noen føler på dette, slik at vi kan overvinne dem. Dette er grunnen til at vi i Tunstall fremhever disse mangfoldige individene, og forkjemper historiene til mange flere av våre kolleger, partnere, kunder og venner i deres søken etter et rettferdig liv for alle. Vår etos er «empowerment and choice», og vi fortsetter å jobbe hardt for å bli enda bedre på å oppnå dette for vårt eget team så vel som de teknologien vår støtter.

Emil Peters, administrerende direktør – Tunstall Group


Løsninger

Velferdsteknologiske løsninger med mennesket i sentrum.

Lær mer

Tjenester

Teknologiske hjelpemidler til spesielle institusjoner som sykehjem, omsorgsboliger og liknende.

Lær mer

Kontakt

Kontakt oss for mer informasjon om løsningene våre.

Lær mer